Soffrodel del II

Måste  komma med ett klarläggande efter att ha fått frågan från min bästa vän Masse om det finns nått direkt samband mellan soffrodel och rodelgrogg. Som svar på frågan är att visst samband kan finnas, då man efter den ena kan vara mycket upplagd för den andra. Dock så kan soffrodel bedrivas helt utan att rodelgrogg förekommer, men om man rodelgroggar så kan man med 100% säkerhet fastställa att det blir soffrodel dagen efter!

Rodelgrogg för oinvigda är något som Masse eller min bror Dr Berg kan blanda ihop, och de har lite olika stilar på sin grogg. Masse kör ofta den klassiskt Norrlänska medans bror har influenser från mexico och använder gärna Tequila i sin. Man måste förbereda sig mentalt för den hästspark man får av att inmundiga denna. Nedan kan ni se en kort bildsekvens där till och med fotografen får det man i norrland kallar för en "Hurv" av vetskapen om rodelgroggning!

Semester04 020

 Semester04 021

En rodelgrogg tillblandas på följande vis:

1 stort longdrink glas ( Kan funka direkt  ur petflaskan )

Fyll upp med klarsprit ( Kan köpas på lagligt ställe )

Visa upp späddrickan ( Ej Dr Pepper )

Kläm på citronen eller limen (Kolla om den är färsk mao)

Brace yourself

Å när man tagit ett par av dessa så brukar följden bli att man ägnar dagen efter åt soffrodel.

Soffrodel bedrivs bäst till Formel 1 eller Moto GP, då ljudet av motorer är mycket rogivande, dessutom så räcker det om man är med på slutet av tävlingen, för det är ju då det avgörs. Man bör även ha bra träningskläder i form av mjuka och sköna plagg som inte stör positioneringen i redskapet. Fleece filt kan funka om man inte kör för hårt i svängarna, då den tenderar att falla av eller trassla in sig runt benen.

Det är även viktigt att man äter och dricker under själva passet och då är rekommendationen att man har Cola, Bubbelvatten samt gårdagens något mjuka cheese doodles eller motsvarande att fylla på med. Samt att man avslutar själva passet med energirik mat i form av pizza, kebab eller hamburgare med strips, så man fyller på depåerna till nästa träningspass!

Nedan kommer ett litet urval på olika stilar och jag kommer senare att låta näringsfysiolog Eng berätta hur man "toppar" med delicatobollar inför riktigt hårda långpass i soffan.

dsc_0081

Åsa kör en lång högersväng med bra hållning!

dsc_0430

Mackan oxå i en högersväng men lite mer slarvig i själva positionen!

dsc_0026

Mästaren visar hur det verkligen skall se ut! Mjuk och avslappnad😉

Om ni har frågor så är det bara att ställa dem i hörnet, så kommar jag att sortera ut och svara på dem som fort som möjligt!

\\ Champ

2 thoughts on “Soffrodel del II

  1. BRODER! Detta var inte bara en mycket underhållande förklaring, den var dessutom synnerligen nyanserad och välskriven! Det torde inte ligga någon som helst undran kvar vad skillnaden är…

  2. Skönt.. Man vill ju inte att folk missbrukar uttrycken eller har funderingar! Jag skall försöka senare förklara det svåra i rodelgroggning och hur stark just mentalt man måste vara..😛

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s