Diverse fredag

Precis hemkommen från Ishallen och mör efter en lång dag med många up´s and down´s.. Började tidigt med att skjutsa "duracellkaninen" och hans kompis till skolan.. Man kan tycka att det är är lite "curling" över det, men jag kan nog räkna på ena handens fingrar de gånger som mina barn fått skjuts till skolan..

Därefter bar det iväg till bilfirman för byte av nån mojäng i ratten som gör att man kan skjuta sönder andras bilar.. Framförallt de som inte kan köra bil.. Fast det var nått med reglagen som styr stereon sa de på verkstan.. Det andra var nog bara en önskedröm.. Fast jag skall nog utvecka det vidare i tanken.. 

Efter att ha lämnat bilen så inser jag att jag befinner mig långt hemifrån och ingen bil eller skjuts för att ta mig hem.. Dock är det nära till Bobergs och där kan man alltid få en bra kopp kaffe.. Även om nu mjölken jag fick hade passerat bäst före med råge..  En ny kopp kaffe och lite snack så var man helt enkelt på banan igen.. Boberg dä dök förbi och frågade vad jag gjorde i krokarna.. Varvid jag förklarade min sitaution och sa att det blir en liten promenad och sen buss för att ta sig hem..

På stående fot så erbjuder han mig att ta hans bil med motiveringen att han kan åka med sin bror om han skall nånstans.. Jag sa att jag kan ta Boberg dy bil för den behöver köras så den laddar batterierna..  För nu när det är snö så står den för det mesta på samma ställe..

SNC00004

Men jag tog Boberg dä 4wd-traktor till volvo och svischade hem… För annars jag nog inte kunnat skriva detta nu på grund av för tung blyfot.. 

Hemma så har dagen gått åt till att förklara att man kan inte jämföra en USB disk köpt på Elgiganten med en Enterprise-lagringslösning från Hitachi.. Men det verkar inte gå in att vi inte är "Nisse på hörnet" utan ett affärsdrivande verk..  Men det får bli måndagens bekymmer med att för femtioelfte gången förklara varför man inte köper på Elgiganten..

———————————————————————————-

Min granne och tillika konsultschäfern har julfest med sitt jobb i kväll..  Det är Hårdrocks tema, och som god granne så har jag bidragit med diverse attiraljer som behövs för att se autentisk ut.. 

DSC_0103  Den riktiga chefen hjälper schäfern att måla naglarna svarta.. Det är ett måste för en sann hårdrockare..

DSC_0110 Slutresultatet blev över förväntan och jag kan bara säga att byxorna har både undertecknad och min bäste vän burit ute på lokal i Umeå under våra vilda ungdomår.. Man blir varm bara av att ha dem på.. Men det gäller juh att se het ut..

DSC_0107 Jag tror att morgondagen kommer att uppvisa en något spakare hårdrockare, men det gäller bara att "Stand up" och just nu så tror jag att formen är på topp, och jag kan bara säga som Wayne i "Waynes world"..  

Rock On!

\ M

Lämna en kommentar