Familjekamp..

var det igår på “Holakebeach” och det var tre taggade familjer plus huskatten“Skäggis” som gjorde upp om ära att vara störst, snabbast och vackrast..  Jag behöver inte föregå handlingen med att säga att jag vet vem som vann..  “Skäggis” dök upp lite före de andra och värmde upp genom att smiska “Kaninen” duktigt i bordshockey och det var bra så att “kaninen” höll sig på mattan..

Hockey1

Vädret var av yppersta klass och motståndet i tävlingen bara snäppet efter.. “Piparn” började första grenen Äggpickning genom att släppa sitt tävlingsägg “A-Bomb” i altangolvet och blev på så sätt direkt utsedd till turneringens hackkyckling..  Han var snabb på att koka ett nytt och vi misstänkte att han doppade ägget i epoxy för att bättra på hållfastheten.. “LuddeLump” 5 år bevisade att epoxy-dopingen inte höll vid pickkontroll och han desimerade sin far totalt… 

äggpickning

Efter en hård kamp så tog fru E hem segern i picktävlingen.. “Skäggis” hävdade att han skulle ha vunnit om vi inte stoppat honom från att byta ut sitt ägg mot en golfboll..  Jag är inte helt förvånad över hans tilltag..

Nästa gren var blåsrör “Blowjob” och här haglade pikar och det kommenterades om att ha saker i munnen och att man inte skulle suga eller dregla på röret.. “Säljarn” visade att han hade mest tur och drog in duktigt med poäng..  fru E visade att det går att blåsa så löst så att man inte når fram till tavlan..  Gav förslaget att nästa gren skulle bli att suga en golfboll genom trädgårdsslangen så hon kunde få brilljera, varvid “Säljarn” gav mig en road blick..  

Blowjob pilkastning

Den inverterade pilkastningen avlöpte utan personskador och man fick visa sin bättre sida.. fru B frågade om hon skulle svanka när hon kastade men fick svaret att – ställ dig som vanligt

Som sista gren hade jag valt att vi skulle chippa 5 golfbollar ca 2 meter in i en liggande hink.. Här var den givne segraren “säljarn” då han plöjer ner mycket tid på denna primitiva form av jordbruk.. Men det visade sig att nerverna spökade som vanligt och det blev inte bättre av att fru E dessutom kallade ett av slagen för “tjejigt”..  Han slog bort sig fullständigt och kammade hem 0 poäng.. Slagen dessutom av “LuddeLump” som höll i en golfklubba för första gången i sitt liv.. Detta kommer jag givetvis att använda mot “Säljarn” när vi är ute och tar en riktig golfrunda här i sommar..

golfpeople

Efter det att alla grenar klarats av så drogs grillen igång och det blev en mycket lyckad middag med skratt och stoj.. Det blev senare en del spontantävlingar i Bordshockey, Guitar Hero och framåt små timmarna så kom även karatepinnarna fram..  Och som sista gren ville fru B att vi skulle fribrottas men då var jag så trött så det blev inget av med det..  Dessutom idrottar jag inte när jag smakat rusdrycker..

mix1 mix2

In alles en grymt härlig Påskafton…   Å som sagt jag vet vem som vann men vill inte skryta.. 

\ M

6 thoughts on “Familjekamp..

  1. Ett lysande referat. Du borde absolut hålla kurs för alla exempellöst trista sportjournalister (och ta svinigt mycket pröjs). Då skulle jag allvarligt fundera på att börja läsa sportspalterna igen.

    Du förde protokollet, va?

    Och jag som trodde inverterad pilkastning var när man kastade tavlan på pilarna.

    • Tack Jernis! Får allvarligt fundera på ditt förslag, för det finns inget tråkigare än en tråkig sportjournalist.. Å svinigt bra pröjs vill man alltid ha..

      Protokollet hade jag lämnat till ”Säljarn” med tanke på att han har rutin på att justera siffror.. Och en liten taktisk muta kan göra underverk på slutresultatet…

      Vi provade att kasta tavlan men det blev sånna bulor på grannens bil när fru B kasta, så vi gav upp den grenen..

      \ Matte

  2. Hälsa fru B att skador orsakade av frisbee med piltavla inte ingår i hemförsäkringen utan särskilt tillägg.

    • Inte ens hennes ”Drulle-försäkring de lux” ??? De sa att den skulle täcka alla hennes förehavanden efter senaste gången hon ”målade” om inne på Åhlens parkeringen med sin bil..

      Dyr var den rackarns försäkringen, men billigare än att återställa efter fru B.. Jag vet nu varför de ger kvinnonamn till stormar och tyfoner…

Kommentera

