Återvinning

är något som fru B tycker att jag skall göra med alla kartonger som sparas till diverse elektronikprylar.. Medans jag hävdar att de måste vara kvar ifall nått går sönder och måste skickas in..

Nu har hon tyvärr börjat ana att strategin är en annan och har tvingat mig att välja ut vilka som skall vara kvar och vilka som skall kastas.. 

Jag behöver egentligen kartongerna för att dölja mitt nästa prylinköp och problemet är att om stapeln av kartonger minskas så kommer fru B förstå att nått nytt kommit in i vårat hus när hon ser en ny kartong..  Hmmm  svåra beslut nu..  Om det inte varit så mycket jobb med att isolera garaget hade jag gjort det och flyttat ut.. 

Problemet är bara att där är det fullt med andra grejer som vi inte lyckats kasta.. Eller vad sägs om 10 cyklar på 4 pers.. Ganska bra jobbat tycker jag.. Känns som några där skulle kunna gå till återvinning oxå…

Här är min nya pryl..  som skall smugglas in..

Bubba II

back_400x300-trans

Ska inte berätta för tjallaren “Majsan” bara.. För då vet hela Falun med omnejd om att den kommer införskaffas.. 

\ M

7 thoughts on “Återvinning

  1. Ritkigt smart strategi faktiskt, har inte tänkt på det innan. Min sambo, som även delar efternamnet B med din fru (och dig), tycker också att jag har för många kartonger, men jag har aldrig tänkt steget längre, tack för hjälpen. Media Markt nästa!🙂

    • Körde samma taktik på 90-talet när jag köpte mellan 1-3 cd skivor i veckan.. Problemet var inte att ha dem hemma, utan att få dem från dörren och in till skivsamlingen.. Å det är skönt att kunna bidra med lite tips å trix till andra ”prylnördar”.. 😉

  2. Jag är en riktig ”samlare”, samlar på allt som kan vara ”bra att ha”: skruvar, krokar, sladdar, kranar, snörstumpar, kartonger … fast inte cyklar, det gör min bror. Ibland måste jag värja mig från hustruns illasinnade städattacker. Lyckas ofta faktiskt, och då och då, när skriande behov uppstår av exempelvis ett generatorankare, kan jag triumferande kontra med ”det har jag redan i förrådet”.

    Men nån ”prylnörd” är jag inte, snarare tvärtom. Hemma tittar vi på tjock-tv med antikt bildformat och lyssnar på en 20 år gammal musikanläggning. En DVD-spelare anskaffades dock efter yrkande från barnbarnen. Mobiltelefonerna är såna man kan prata i. Ja, det går visst att skicka textmeddelanden också, men det vete fan hur det går till.

    • Du kanske kan ge nått tips till mig om hur jag skall lyckas ducka frugans städattacker.. Samt berätta vad ett generatorankare är för någe?

      • Huvudprincipen är att inte samla på åbäken som cyklar – då är du i det närmaste rökt. Nä, smågrejor ska det va, som du i ett obevakat sorterar in i din med fack välförsedda skattkista. Vid behov går det bra att mellanlagra det regeringsaversiva avfallet i en ficka. Mer skrymmande artiklar kan funka i vissa fall. Själv hivar jag med framgång upp tomkartonger på vinden, där hon inte gärna sätter sin fot.

        Generatorankare? Norstedts svenska ordbok anför: ”Ankare – 3 rörlig mittdel med (ungefär) T-formade armar i elektriska maskiner (som bär upp ankarlindningarna)”. Se vidare http://www.sveriges förenade_generatorankarnördsamlarförbund.se.

  3. Jag är i desperat behov av en cykel. Så sålänge det inte handlar om tre-hjulingar eller andra cyklar för småväxt folk är jag en frivillig återvinnings-mottagare!🙂

    • Då har du vänt dig till fel funktionell familj.. Vi är alla av underlängd och cyklar BMX eller kör Kickboard..😀

Kommentera

