Vad krävs för att vara intressant

Sitter och läser en massa olika bloggar om det en och det andra och det slår mig vilken skillnad det är på kvalité.. Dessutom så har vi människor börjat lida lite av det som kallas ”The Baked Potato Syndrome” där vi för några år sen var nöjda om saker uppdaterades nån gång i veckan till att nu kräva att det sker förändringar näst intill i realtid..  Och ser vi inte att det skett nån uppdatering så lämnar vi sidan och klickar oss vidare..

Precis oxå lärt mig att en proffsbloggare skriver typ tre inlägg om dagen..  Skulle det då innebära att jag som nästan ligger på en till två är ett semiproffs??   Tveksamt.. För jag tror att det i mångt och mycket är relevansen i innehållet och intresset från den som läser som avgör om det är bra eller inte..   Och min intention är inte att ligga på nån topplista utan det är för att tvinga mig till att göra nått som jag anser mig vara dålig på och som jag egentligen inte gillar..  Hade jag fått prata in texten så hade jag legat långt före hon ”Blodin eller vad hon vill utges sig vara”…

Sen kanske det räcker med att man är ärlig i sina ståndpunkter och seriös i sina inlägg för att man skall väcka andras intresse..  Men jag är för mycket pajas för att orka vara seriös och framför allt skriva seriöst..    Å som min kollega så sant uttryckte det – Kan man inte skämta om det så är det svårt att vara allvarlig om det..

Det tycker jag är en intressant åsikt..

\ Matte

7 thoughts on “Vad krävs för att vara intressant

  1. Ja, varför fastnar man för en blogg? Själv tycker jag inte alls om att läsa bloggar, faktiskt, utan läser mest de som skrivs av någon jag känner, men det finns ett fåtal undantag t ex Gyrot, vilket kanske inte behöver förklaras närmare, den som läst hans blogg förstår varför. För att jag ska komma tillbaka som läsare krävs att innehavaren skriver roliga saker, att sitta och läsa en okänd människas dagbok kan kvitta. Skriver man inte roligt så kan jag även lockas av inlägg som lockar till debatt eller kommentarer. Att skriva tre gånger per dag bara för sakens skull känns meningslöst, har man nåt att skriva så gör man det.

    Hoppsan, nu blev min kommentar lika lång som ditt inlägg, ursäkta!😉

  2. Håller med Gibben, läsa andras dagböcker så där i största allmänhet är inte heller min grej. Nu är jag visserligen rena nybörjaren i bloggosfären, men saken är den att om jag hittar något som väcker mitt intresse, oftast för att det tillfredställer mitt humorbehov, vill jag väldigt gärna kommentera, det riktigt kliar i fingrarna, fräser i associationsbanorna. Men tiden räcker helt enkelt inte till, vilket gör att jag i stort sett har begränsat mig till Gyrots förnämliga blogg. Hade jag dessutom en egen blogg, vilket väldigt många tycks ha (och högst troligt även jag ganska snart), så skulle det verkligen bli snärjigt att hinna med annat i nån större omfattning.

    Något riktigt bra tips har jag som synes inte. Möjligtvis att du skulle bredda dig till att omfatta mer utanför familjelivet. Exempelvis dyker det ofta upp en och annan idé i min skalle när jag läser nåt i morgontidningen, annan tidning eller bok, eller nån gång kollar på tv. Jobb och andra fritidsintressen än bloggen är säkert också goda källor, men dom kanske du redan använder. Fast Mattepatte, jag gillar ditt humoristiska anslag skarpt, känner igen mig själv i mycket, och kommer säkert att titta in då och då, ganska ofta faktiskt.

    • Tackar ödmjukast för tipset och jag tar det åt mig.. Kul att få ”låna” dig och Gibben från Gyrot.. Jag håller med om att det är hans blogg som jag läser mest och då framförallt de kommentars-växlingar som blir på hans inlägg..

Kommentera

