Läst eller hört

Efter att ha fått i sig för mycket choklad så drog min kollega ”LingLing´s” hjärna igång på fullvarv och han började att fundera över diverse viktiga saker såsom världsfred, stoppa globala uppvärmningen samt evigt liv i lycka..  Men den allra viktigaste funderingen var ändå…

– Om man har lyssnat på en ljudbok, har man då läst den eller hört den ?  eller är det så att man bara har tagit sig igenom eller plöjt den?

De första funderingarna löste ”LingLing” ut direkt, men den om ljudboken har nu stört stora delar av han eftermiddag..

Läst eller hört? Thats the question…

\ M

11 thoughts on “Läst eller hört

  1. Det där är svårt, lyssnar på en massa böcker när jag är ute och kör i jobbet, om nån frågar om jag läst en viss bok så brukar jag nog svara att jag lyssnat på den, faktiskt.

  2. Det är väl ganska så uppenbart att han har lyssnat/hört på den, något annat vore lögn. När jag såg Da Vinci koden på bio så sprang jag inte runt och sa att jag hade läst boken utan jag sa att jag hade sett filmen. Samma sak om du berättar något för mig så säger jag inte att jag har läst det utan hört det, för det är precis vad jag har gjort.

    LingLing är nog lite DingDing, iaf när han har käkat en massa choklad🙂

    • Jag drar mig till minnes den sista löpturen och en viss bekännelse om sockerkoma.. Det var nån som kunde äta godis så den blev nästan bakis dagen efter… Och det innefattar inte choklad eller ???😉

Kommentera

