Fågelinfluensan

Jag har fått influensan som sprider sig över världen..   Har fått massor av kommentarer senaste dagarna om hur jag hinner med att uppdatera status på Facebook och skriva blogginlägg..   Ganska enkelt och elementärt min käre Wattson..  Jag använder mig av microbloggen Twitter och den har kopplingar både till min blogg och till min Facebook-sida, och jag får på så sätt uppdaterat på samtliga ställen utan att behöva jaga runt som en idiot…   Och allt detta från en mobiltelefon med webbläsare, för man har ju bättre saker för sig..     Det har  räddat mig från mången tråkiga möten och föreläsningar..

Dessutom så kan man på twitter följa en hel del roliga ”kändisar” och få en ganska okonstlad bild om vad de gör eller håller på med..  Själv så har jag Lance Armstrong som en personlig favvo och näst efter det är det nog Gry och Adam som är roligast att följa..

Så om ni känner för att få en släng av influensan och tweeeta lite så är detta stället..  www.twitter.com

\ Birdie M

2 thoughts on “Fågelinfluensan

  1. Kollar till vänster in ditt kvittrande – populär aktivitet så här års – eller snarare tjattrande, som den spilefink du är. Sitter du gott i busken? Hur som helst, ”morotskaka” vibbar lite. För nåra år sen, när min nu 87-åriga svärmor besökte sin husläkare, ondgjorde han sig i vanlig ordning vad beträffar hennes rökning:

    – Men det är det enda ”sällskap” jag har, anfor tanta’, som varit änka i såå många år.

    – Jamen ta en morot istället!

    • Precis.. Min mamma säger att det alltid ska vara en bit grönt med när man äter.. Så skall man då synda så är morotskaka ett bra val..

Kommentera

