Fru B regerar

Ibland men bara ibland så måste jag säga att fru B rockar hårt..  Normalt sett en vanlig heltidssarbetande mamma och vårdgivare till undertecknad..  Anledning till denna hyllning är hennes briljanta tanke och svar till ”Duracellkaninen” när han kommer med önskan om en moped som 15års present…

Fru B – Du kan få en åkgräsklippare med ploganslutning när du fyller år!

Kaninen – Va en åkgräsklippare ??

Fru B – Ja då kan du klippa ett par gräsmattor på väg till skolan och på så sätt tjäna ihop till bensin och försäkringspengar, och dessutom sätta på plogblad och ploga åt folk på vintern. Med andra ord kan du köra den året runt, vilket du inte kan med en moped..

Kaninen -Men hur töntigt är det med en åkgräsklippare..

Fru B – Det är den eller cykla..  Välj själv..

Kaninen – Jag kommer bli retad och frånåkt av alla mina kompisar..

Fru B – Du får väl ha uppsamlare och sop på den oxå, så kan du städa när dina kompisar kraschat med sina moppar..

Kaninen – Ni är ju helt slut i huvet..

Jag kunde här inte dölja hur road jag var av hela dialogen och jag kompletterade det hela med att jag skulle börja med uthyrningen av ”Kaninen” redan nu..  Dessutom så finns det säkert grymma trimmsatser till de mer kända märkena..

x746_296x228405361

Tillbehör John Deere x700 series

  • Snöblad på 137 cm
  • Rotorborste på 152 cm
  • Frontlastare (122 cm skopa)
  • Transportvagn (750 kg)
  • Uppsamlare/MCS
  • Hjulkedjor

För de som vill komma i kontakt för kontrakts skrivning på Kaninen så skicka ett meddelande på mattepatte@gmail.com.  Och det är först till kvarn eller klipparen som gäller…   Jag är helt säker på att ni får göra avdrag för hushållsnära tjänster,  för det kommer jag att göra iaf..

Och jag måste säga att Fru B regerar..

\ M

5 thoughts on “Fru B regerar

  1. En verklig entreprenör, fru B, sällsynt strålande idé! Kanske skulle kunna utvecklas. Nåt i stil med en privat ungdomsgård, ungdomslantgård, givetvis saftigt avgiftsbelagd. Stålar! Med en armada av trädgårdstraktorer, inklusive finmaskigt finniga förare, till uthyrning. Mera stålar! Avdrag för hushållsnära tjänster, javisst, det ökar såväl marginalerna som kundkretsen. Ännu mera stålar! Men kolla för säkerhets skull att John Deere har tillbehör typ degblandare och andra oundgängliga hushållsredskap.

    Låter dock oroande med trimsats för Kaninens utveckling. Tänk om han blir som herr B? Tänk dig en slipstreamande tolvtums trädgårdstraktor över Ryggen mellan Hofors och Falun, rattad av en spoling med kepsen på svaj. Tror jag att jag ska ta ett snack med fru B. Eventuell eftermonterad utrustning av dylik typ bör endast avse grästrimning.

    • Jag ställer mig tveksam till att Kaninen vill ha ett snabbare och starkare klippaggregat.. Dock så kunde han tänka sig lågprofilare på traktorn, samt en grym stereo.. Han kunde ju skjutsa brudar på transportvagnen, och då var det viktigt med bra ljud..

      • Verkar helt ok. Och så en frontlastare, för att baxa hem ”farbror Bosse” på lördagskvällarna.

  2. Hahaha, jag tror jag fnissar på mig här hemma, jag kan se den trumpna 15 åringen framför mig……
    Jag tror jag skulle gilla din Fru B!!

    • Han var lika sur efter träningen och tyckte att vi var skitfåninga som fortfarande gick runt och skratta åt idéen..

Kommentera

