Kvinnor om tid

Efter en diskussion med "Kaninen" om när han skulle komma hem så får jag svaret – Mamma sa strax efter fem.. Varvid jag snabbt konstaterade att det för mig som är akustisk (Enl fru B)  skulle det innebära att jag var hemma vid tiotiden på kvällen med ett glatt leende..

Fick en konstig blick av extra frun när jag berättade för "Kaninen" när han skulle vara hemma och att strax inte var good enough utan att det var exakta klockslag som gällde.. 

Sen utbröt diskussionen om strax, om en stund och senare.. Och vilka tidsförhållanden som gällde för de olika.. Enligt extrafrun så var strax upp till 20 minuter, om en stund upp till 30 minuter och senare upp till en timme..

Gäller dessa tidsmått eller är det nått som bara kvinnor förhåller sig med?? Vad är eran åsikt om tidsenheter och hur noga skall man passa en tid ställd till om en stund??   Och vad svarar man på frågan när man kommer ?

Enligt fru B så stämmer tidsmåtten, fast när vi träffades i början och jag sa senare om när jag skulle ringa tillbaka så innebar det det 2-3 dagar..  Fast det får man tillbaka nu när man frågar om vuxenmys och fru B svarar senare..  Då är det 2-3 månader i bästa fall.

\ Undran

4 thoughts on “Kvinnor om tid

  1. 2–3 månader? Hur kommer du ihåg hur man gör mellan varven? Du kollar i manualen? Inte lika illa här, ”imorron” är sällan mer än en vecka. Fast du har ju extrafru, men ”extra” kanske bara avser gräl-, städnings- och laga-taketmomenten?

    • Jag safe:ar och kör Gyrots klassiker, Eller som vi sa i det militära, liggande utan stöd. Dock i mörker.. Och extrafrun har jag bara till att få mer skäll av..

Kommentera

