Lönehelg

Tänkte att det skulle bli en bra helg nu när vädret skulle vara mer vår/sommar än vinter..  Dessutom så skulle man få sin surt förvärvade lön..  Så min kommentar till fru B var att vi kunde springa runt nakna och kasta hundralappar omkring oss..   Men hon svarade att jag kunde väl vara naken om jag ville men det skulle se så löjligt ut..  Dels för att jag är vit och ”fluffig” som Michellin-gubben men sen att jag bara skulle få mina obligatoriska 200kr i veckopeng..  Så nått penningregn var det inte fråga om..

Känner att nått i frågan om jämställdhet har gått snett..  Har inte räknat ut var bara..   Får nog hälsa på hos Gösta, han är bra på att analysera…

2_image001

\ Al Bundy

5 thoughts on “Lönehelg

  1. Ja den där Hans har ju faktiskt rätt. Ett uttryck som kan vara användbart. Ytterligare en gång har man lärt sig nåt i denna blogg, fantastiskt! Trevlig helg, för 200 pix får man en hel del godis om inte annat!

    • Japps.. Trevlig helg själv! Man får nästan 15 Carlsberg HOF som kan drickas nakna på altanen.. Räcker både fredag och lördag, sen blir det gröt resten av veckan..

Kommentera

