Allergi

Bra söndag där man pruttat runt och varit lite mysbakis..  Det enda molnet på himlen var ett litet dokument på en 3-4 sidor som skulle skrivas till chefen.. detta för att han skall kunna lämna det vidare till sin chef som i sin tur skall ta det med till ledningen.. Förmodligen kommer ingen att läsa det som man plitat ner, utan det kommer bara att skickas runt ett par veckor för att sen kastas..  Just detta gör att jag är allergisk mot att jobba på helger, bara för att panikproducera nått som aldrig används..  men men..   Ibland måste man göra tråkiga saker för att kunna göra roligare sen..

Huskatten ”Skäggis” dök upp och beklagade sig att han aldrig fick svar på sms.. Svarade att jag lagt bort telefonen och det där med sms inte är min grej..  Tar för lång tid och det blir för lite sagt..   Dessutom såg ”Skäggis” allt annat än pigg ut och han sa att han förmodligen blivit allergisk eller nått sånt..  Han skulle försöka lida sig igenom helgen för att på måndag kontakta sin favorit Eivor på sjukvårdsupplysningen.. Han sa att allergin var ett mindre problem och Eivor ett större..  Jag förstår precis vad han menar..    Så jag förbarmade mig över honom och gav den eländige en allergitablett..

Vi satte oss på altanen och filosofade runt detta med allergier och ”Skäggis” tyckte att det var typiskt att han nös så förbannat så han fick huvudvärk på köpet…  Jag kontrade med att det kanske var så det var med fru B..  Hon är allergisk mot sex helt enkelt och får huvudvärk..

”Lajnus” är allergisk mot dammsugaren..  ”Kaninen” mot allt som heter städa rummet..  Och jag som verkligen är allergisk, är det mot bland annat pollen, pälsdjur, dumma människor och allt vad bortkastat jobb heter..  Så på grund av pollen håller ”vi” på att olja in altanen just nu..  Jag arbetsleder från soffan och slipper allt gräspollen..  Och fru B kan skylla på oljan när kvällens huvudvärk infinner sig..

\ M

2 thoughts on “Allergi

  1. Du har mycket att lära mig hör jag. När ”vi” oljade altanen i helgen har jag en bestämd känsla av att jag var med hela tiden, och var den enda som var med.

    • Brukar vara så hos mig oxå.. Men denna gången så använde jag mig av omvänd pedagogik, fru B fick smaka lite på sin egna medicin.. Men det blir nog så att ”vi” får avsluta inoljandet då arbetslusten och oljan tog slut efter ca 80% av altanen…

Kommentera

