Maskinistisk

Efter att ha lyckats harva runt på Dalsjö i den gassande solen så låg jag däckad mer eller mindre hela gårdagen..  När man är inne i själva jordbruket så är det svårt att förstå att man kanske skall ha keps på sig..  Mina gyllene lockar stoppade inte solen och priset för detta är att jag nu set ut som en tomat, och jag var hängig hela gårdagen på grund av vätskebrist.. Fast jag drack närmare 2 liter vatten under hela rundan så hjälpte inte detta utan jag hade solfrossa och var trött som en utter..

I och med att jag inte var i slag så uteblev även det inplanerade däcksbytet på rallysaaben..  Men skam den som ger sig och idag när jag hade mer ork så tog jag "Lajnus" i kragen och lyfte ut han på gatan..  I och med att Moster Lena tycker jag är maskinistisk så är det lika bra att köra med barnarbete oxå..   Så "Lajnus" fick agera mekaniker och fixa alla hjulbultar medans jag lyfte av och på däcken..  Så med lite teamwork så fixade vi på sommarsulorna..  Få se om fru B lyckas muta "Kaninen" att göra samma sak för henne i morgon..  Själv ska jag vila på soffan och titta på när de byter däck på “Målarbilen”…

DSC_0190

\ M

2 thoughts on “Maskinistisk

  1. Ja, är det inte huskorset så är det fälgkorset. Gott att du förbereder Lajnus på Lajnen på vuxenlivets varjehanda vedermödor, fast själv har jag numera överlämnat hjulstöket till däckfirman Vianor.

  2. ”Lajnus” erbjöd sig att hjälpa till och han visade raskt att han visste hur man använder ett fälgkors.. Så däckfirmans pengar gick till ”Lajnus” i stället.. Easy Money var hans kommentar..

Kommentera

