El Clasico

Gårdagen bjöd på ytterligare en klassiker i sportsammanhang på Hosjöstrand.. Efter att tillsammans med ”Finnen” suttit och tittat på när Barcelona förtvivlat försökt ta sig igenom den blåa försvarsmuren som Chelsea hade ställt upp.. Vi båda höll på Barca men var överens om att Chelsea var värda segern..  Men som så många gånger förut så visade sig idrotten vara hård och orättvis..  3 min in på stopptid skjuter Barca sitt enda skott på mål och gör 1-1 och vinner på så sätt med fler mål på bortaplan..

Det är här klassikern infinner sig då ”Finnen” utbrister i ett primalvrål som förmodligen gav utslag på seismologiska instrument runt om i Sverige..  ”Mamma B” som är på besök kom smygandes ner från övervåningen och undrade vad som hänt, när hon hittar ”Finnen” dansandes i vardagsrummet och mig liggandes på golvet i skrattårar över hans primalvrål…

Denna sporthändelse rankas som nr 2…

Klassiker nr 1 är fortfarande under fotbolls VM 2002 när jag och ”Schäfern” distansar och smygtittar på matchen..  Jag säger efter det att Sverige avvärjt ytterligare en anstormning från Argentina att – Jag lovar att Sverige gör ett mål snart..  Varvid ”Schäfern” snabbt konstaterar att blir det så så skall han springa naken runt deras lekstuga..  Efter ytterligare press från Argentina så lyckas Sverige kontra få en frispark som Anders Svesson skall slå..  Jag – Lovar att Svensson sätter denna…    ”Schäfern” -Då ska jag jävlar springa 3 varv naken runt lekstugan..

Tur att det bara var grannens svärmor som va hemma och såg El Clasico på Hosjöstrand…

\ M

Kommentera

