Officiellt handicap

har man nu lyckats få förutom det handikapp man är vårdtagare för.. Men Fru B vet inte riktigt vilket av dem som är värre, det som jag är hemma och är dryg för eller det jag är borta och är dyr för..

Men kul tycker jag det är och jag är tacksam för att ”Tryckarbröderna” och ”Hammy” har tålamod med mig..  För ibland så är man mer än lovligt dålig i sin sjukdom med att träffa en liten vit boll..

Å dessutom så skall man försöka få den i ett hål långt borta…  Jag som knappt kan träffa när det är hudkontakt…  Man har nog gett sig in på nått som man borde undersökas för..  Men roligt är det och som sagt nu är handikappen officiella..

\ M

7 thoughts on “Officiellt handicap

  1. Drabbad av grävt handikapp? Mycket välkommen att gästblogga hos mig under agrikulturell teknikhistoria.

    • Tackar Jernis! Det gäller ju att harva på, och som man sår får man skörda.. Man har ju plöjt ner en och annan krona i utrustning.. Inte för att det hjälper..

  2. Mattepatte är redan nere på tio – utslagen, med sin egen driver, träffade fel boll. Hörde ryktas att fru B torkade upp honom med handduken.

    • Mattepatte har inte kastat in handduken.. Han har varit Out of bounds nån gång, men aldrig spelat på fel boll.. Nått pliktslag har det nog blivit..

    • Bra idé. Den mellan axlarna har ju solen redan färgat. Tror att det är Hasse Alfredsson som skaldade:

      Spela kul, spela kul, spela kula
      dom är röda, dom är blå, dom är gula

      Höger blå, vänster gul, och så vit golfboll. Så genitalt!

Kommentera

