Möjligheter på McDonalds

idag så blev cirkeln sluten..  En sak som man kommer på är att man aldrig vet vart livet tar en.. I mitt fall så har vägen varit krokig men fruktansvärt händelserik.. Och i dag var oxå ett litet äventyr..

Jag och ”Tozar” skulle ner till ”Människobyn” och göra det vi är bäst på..  prata! Efter en dryg timme av det sedvanliga kryssandet mellan bilister som förmodligen aldrig skulle fått körkort så hade vi kommit till Sveriges ”Närmaste” stad och hungern hade slagit till.. In på McDonalds och möts av en näst intill tom restaurang, men ändå så tar det personalen nästan 15 min att servera oss varsin Latte, Juice och en toast…  helt makalöst. MR stod utanför och vinkade och jag var rädd att det skulle bli en liten scen av typ Falling Down..  Som tur var hade jag tagit min medicin..

Efter att ha pratat oss igenom 7 timmar möte så vände vi kosan mot Dalom och vi måste ha sett roliga ut där vi satt bredvid varandra och pratade i varsin mobiltelefon.. ”Tozar” dessutom uppkopplad med datorn kollandes ”Raggarbilar” på grund av en sen 40årskris..  Än en gång så infann sig hungern och vi bestämde oss för att ge ”Gyllene Måsen” en chans till.. Och medans vi sitter och tuggar på våra morötter så ser jag skylten om att McDonalds erbjuder fritt wireless internet till sina gäster..  Men här skulle man kunna sitta och jobba säger jag..

Varvid vi konstaterar att möjligheterna är obegränsade och att vi kommer nog att använda restaurangen som kontor..  Tänk bara vilken service man kan få… ja det kanske tar 15 min att få sin frukost, men vilket kontor erbjuder helpension och dessutom massor med tjejer i 18års åldern som kommer med juice åt en..  Detta är en liten guldgruva och dessutom så har man kontor i alla de större städerna samt mitt i backen uppe i Lindvallen..  Å skulle man vilja representera så har de fullständiga rättigheter på ”kontoret” som vi har på Arlanda..

Jag ser bara möjligheter..

\ M

Kommentera

