Lika som bär..

har precis blivit jämförd med Daniel Breitholtz.. Samt då med kommentaren ”är han inte lite bög”.. Vet inte hur jag ska tolka det…

Under diskussion på fikat så kom man in på radiokanaler och då mixmegapol..  “Hungran” sökte förtvivlat efter namnet på han som jobbar med Carina Berg… Jag sa snabbt – du menar Daniel Breitholtz.. –Ja svarade “Hungran” och snabbt la till att – är han inte lite bög??  Mitt svar var att jag vet inte, men det tror jag inte.. “Hungran” konstaterade att hon inte riktigt kunde komma på hur han såg ut..

“SportyM” började vid detta laget se högröd ut i ansiktet och jag visste precis vad som skulle komma..  Så jag sa till “SportyM” att säg det du har tänkt säga..  Men han vägrade i sten, så jag fick då kommentera att han tyckte att jag och Breitholtz var lika..  På vilken punkt vet jag inte och det bekymmrar mig inte heller..

För under min tidiga ungdom så hade undertecknad hårt blonderat hår.. ja ni läste rätt.. jag hade hår..  Stora guldörhängen i båda öronen och jobbade på Cafe´Pastell med en av Umeås enda öppet erkända homosexuella killar.. Det var en del i min närhet som undrade om jag spelade på rätt planhalva eller inte..  Ännu en del i den krokiga vägen man tagit och det finns massor med roliga episoder runt detta, men de kommer jag inte berätta här och nu..

Det ända jag vill tillägga är att jag är trygg i min läggning som hetero, och jag tar jämförelsen som en komplimang..  Man hade kunna bli jämnförd med idioten Fritzel..

bild-020 Breitholtz

Breitholtz ?                                                                  Berg?

\ M

3 thoughts on “Lika som bär..

Kommentera

