10 saker att göra innan..

man blir Jordgubbe..

Man måste lyfta på hatten för Tomas “Gotland” Lövkvist för att han får göra nått som ingen annan svensk gjort på nästan 30 år..  Dra på sig den rosa ledartröjan i ett av världens största etapplopp..  Giro d´Italia. Han sällar sig till ett par av Sveriges största idrottsstjärnor som “Fåglum och Tommy Prim”, och även han inte så känd bland allmänheten.. Och detta förmodligen på grund av de inte är (var) de fixstjärnor som finns i de större sporterna.. Och jag stjäl några rader av det krönikör Bank skriver i Aftonbladet –

-En brunett på ena sidan, en blondin på andra sidan, en kyss på varje kind, en magnumflaska prosecco och en rosa tröja – och inte ens då såg Thomas ”Gotland” Lövkvist särskilt bekväm ut. Han gör ju inte det.

Här hade nog Mattepatte bättre kunnat fylla ut den rosa tröjan..  Skall nog ringa “Gotland” och erbjuda mig som “Bodydouble”

13s84-717_jpg_926690l

Nedan har jag 10 saker som jag skall pricka av, och det vore kul att höra vad trogna läsare har för lista.. Tjuva nu inte min blygsamma utan vräk på med era yttersta drömmar..

Utan inbördes rangordning

  1. Bära Ledartröja i nått av de stora cykelloppen..   Jag tror jag är snyggare i rosa än gul..  Den gula får mig att likna en kyckling
  2. Ta pole-position i Monacos GP för F1..  Samt få segerpussen av Hamiltons flickvän
  3. Kyssa Lord Stanleys Buckla efter 7:e och avgörande matchen..  Skicka ett MMS till “Kaninen” med orden “In your dreams”
  4. Spela ledarboll med Tiger i US Open..  “LingLing” skulle få bära mina klubbor..
  5. Stå på toppen av Himalaya och blicka ut och säga “Allt je si henne.. he je mitt”   OBS Norrländska
  6. Docka rymdfärjan till ISS..  Med kommentaren “Satt som pitten i Greta”
  7. Simma med vithajar..  Badankan skall givetvis vara med då..
  8. Segla jorden runt i u-läge på en Los-Angeles klass Ubåt..   Givetvis prova en torped eller tre..
  9. Flyga ballong till nordpolen med Richard Branson..  Han står för mat och drickat..
  10. Duscha med Shakira och Beyonce..   Samtidigt…   Men det är lika troligt som att få det med Fru B…

\ M

4 thoughts on “10 saker att göra innan..

Kommentera

