Löparfrukost

Kan säga att det tog inte mer än tre minuter för mig och ”Skäggis” att somna igår..  God mat och ett par pilsner i trevligt sällskap gjorde att man kunde slappna av..

Frukosten avklardes vid 8 tiden och då hade ”Boberg DÄ” redan hjälpt till i köket med äggröran, käkat sin egna frukost samt han med en andra frukost..  Inte bara det att han ser ut som en ”Hob” han beter sig som en oxå..

”Majsan” hade vaknat på helt fel sida av Göteborg förmodligen Hissingen och var på sitt allra sämsta humör..  Jag frågade om hon ville ha en kram men fick svaret att – om du rör mig dödar jag dig..  Nåja, jag vet att det kommer gå över i kväll när hon får ett par glas vin..

”Skäggis” mörkar fortfarande och säger inte så mycket.. Han brukar tävla med undertecknad om att prata ihjäl folk, så jag tippar att det kommer gå rätt fort idag.. reviderar till 1.45h..

Nu väntar uthämtning av startlapp och glida runt lite på mässan.. Nya löparstrumpor skall inhandlas och jag har inte tänkt göra som ”Depardieu” och tvätta min gammla i handfatet med tvål och torka på handukstorken… De kommer vara stenhårda idag och jag garanterar att han kommer ha jordens skavis efter en 10-15km..

Nä vänner nu bär det iväg för nummerlapps uthämtning..

\ M

Kommentera

