Brott mot tyngdlagen..

Igår på väg hem hade jag ett långt samtal med ”Dr Berg” och diverse olika ämnen och mitt i alltihopa börjar han tokskratta..  Jag frågade vad som var så kul och han berättade att han nästan lyckats slå ihjäl sig när han var och dansade på dansklubben..  Iförd sina nyinköpta träningsbyxor av pirattyp (halvlånga) så var det dax att ta en välförtjänt vila, så broder tar ett vigt hopp upp på den sarg på 1,20 m som står runt lokalen och skall sätta sig på kanten..

Dock är han inte med på att friktionen mellan sarg och byxa i polyester är närmast obefintlig.. Så helt plötsligt så känner han hur tyngdlagen tar ett kraftigt tag i hans rumpa och han försöker krampaktigt få tag  i sargkanten..  Tydligen har han använt sig av ljud som ingen på klubben hört förut och jag tror han lyckades med konsttycket att inte slå ihjäl sig fullständigt..   Han är ju de facto Doktor i nått konstigt ämne, så man tycker han borde förstått konsekvenserna, men tydligen är det skillnad på Fysik och Kemi, för att inte säga Biologi..  Men vad vet jag? för jag var aldrig på de lektionerna så jag kan bara göra mig lustig över bror..

En annan som man oxå kan dömma för brott mot tyngdlagen är mannen i videon..  Detta är nått av det svettigaste jag sett.. Men det klart kan ägna all tid åt att träna så…

Bara att testa hur många ”chins” ni gör..   Men jag tror att tyngdlagen dömmer er direkt..

\ M

Kommentera

