Betalning..

Fick en fråga/anklagad för att ha tagit betalt med kort av ”Skäggis”. Jag förstod inte riktigt vad han menade men han hade tydligen en transaktion som han inte kände igen på sitt kontoutdrag.

MATHUSET I HOSJÖ    -96,90

Tur att han är liten i maten..  Hade det varit ”Kaninen” som käkat så hade jag fått lägga på ett par nollor för att få ihop det..

Jag har nu lyckats hyra ut ”Kaninen” så att han kan börja betala av åkgräsklipparen, och för hugade spekulanter så är timpriset blyga hundringen för en timme hårt jobb..  Detta skall nog lära honom att det kostar att investera..

”Skäggis” hade nån konstig uträkning om vad vi var skyldig honom efter Göterborgsvarvet..

Hej!

Såhär blev uträkningen!

691,93 + 228,56 = 920,49

920,49/2=460,245 (2 resor)

460,245/4=115kr (4 personer första resan)

460,245/2=230kr. (2 personer andra resan).

Så med andra ord!

”Majsan”: 115kr

”Bodä”: 115kr

Matte: 345kr

Matte, du får väl dra av det mot hotellet och berätta vad jag ska betala.

Jodu ”Skäggis” här kommer min uträkning..   2.19.26 timmar x totalt lidande = 10.000:-   Ingen massage på Hotellet = 450:-   Bilresa ensam med ”Skäggis” 6,16 timmar = 6.500:-   Samt lunchen hemma hos Dr Berg där jag var hackkyckling = 1500:-

Så totalt sett så är du skyldig mig 18 450 – 345 = 18 105 :-   Och det sätts in på ”Kaninens” moppekonto..

\ M

4 thoughts on “Betalning..

  1. Din bana är utstakad: kasch manascher, på vilken ockerfirma som helst. Otaliga att välja på.🙂

Kommentera

