Med en sträckt vrist..

har jag kunnat ändra mitt liv ett par gånger..

Första gången var det under en kväll som jag inte gärna berättar om, utan vi kan väl säga som så att den spinkige med den stora munnen landade en sträckt vrist på käken på den som skulle spöa gaphalsen..  Till mitt försvar skall sägas att han som fick foten i ansiktet hade kniv..

Andra gången var när ”Duracellkaninen” var liten och vi var ute hos svärföräldrarna och hade mysigt. Givetvis var det högsommar och ”kaninen” satt i sin lilla plaskpool och lekte.. På gräsmattan låg en fotboll i plast och av reklamtyp..  Denna bestämde sig undertecknad för att trycka till med en riktigt fin sträckt vrist typ C Ronaldo..

De plastbollarna har samma skumma bana som de nya bollarna för flera tusen som de spelar med i Champions Leauge..   Jag missade huvudet på svärfar med en hårsmån där han satt på altanen, och det var en lätt påminnelse han gav om fadäsen när jag bad om hans dotters hand..

Hade kunnat vara singel och bo i en tak etta på Bojsenburg..

Tredje gången var här om dagen när jag helt plötsligt hade ett problem med en byrå som inte var min..  Denna hade dykt upp på tomten i och med Fru B´s  ”22årsdag” och skulle nu fraktas bort.. Tydligen av mig..  Gav upp för tjatet och gick ut i garaget för att hämta släggan för att göra späntved av eländet, men fru B envisades med att den skulle bäras in hel i garaget..  Sagt och gjort, när stubinen brann och MatsRonny dök upp så bar han aset till byrå själv och skrotade byrån på väg in i garaget..  Och kacklet från frun under tiden gjorde att den icke ont anande volleybollen på gräsmattan fick sig en sträckt vrist på vägen in..

Den har oxå samma skumma bana som plast och Champions Leauge bollen har..    mysko!

Bommade grannens uterum med ett f…hår, och jag tror att ”RolfGeorg” hade varit sådär impad av tilltaget om jag krossat en ruta..  Och detta hade definitivt inte fallit väl ut hos fru B..  Nu blev det bara lite mutter om dåligt sinne medans jag var mer frustrerad över bollträffen..

Jag hade kunnat slutat i en tak etta på bojsen i alla fall..  allt för en sträckt vrist!!

\ M

2 thoughts on “Med en sträckt vrist..

  1. Tur att din svärfar hade bred mittbena – eller var det då han fick den?

    Visst, verkligt skum bana även på CL-bollarna. Fråga respektive målis.

    “RolfGeorg”, är det Korsnäs IF:s nya chicka tränarradarpar? Hursomhelst, krossad ruta eller sprängd brevlåda kvittar väl?

    • Nja det var nog mer fråga om snedlugg.. Och det är inte ”RolfGeorg´s” brevlåda som skall till väders, utan det är fönstermånglarens ett par hus bort..

Kommentera

