Stryktipset..

var i går av yttersta vikt..  Måste bara säga att jag är sjukt stolt över mina söner och hur de för sig genom livet..  ”Lajnus” hade skolavslutning och skulle stryka sin skjorta..  Sagt och gjort så rev han fram strykbräda och strykjärn, efter lite bök med att få ämnet (skjortan) på plats så gav han sig hän..  Ett par frågor och en visning av teknik senare, så var skjortan slät och välstruken och det var en nöjd son som satt bredvid i soffan och mös när mamma frågade om jag kunde stryka ”Lajnus” skjorta..

Och på tal om stryktips så kan jag säga att klädvalet inför årets fisketripp till Idre kan betecknas som helgardering och det är dubbelt och trippelt av ”långbombare”, stövlar samt regnställ..   Men som vanlig när järngänget samlas så är det en offensiv taktik som används och det finns inga planer på att gå ner och fega genom att sitta inne i stugan..  Dock är vi lite ”tunna” på bänken i år då ”Big Bo” Strid har varit tvungen att lämna återbud för att genomföra återföreningsturné med Apopocalyps..  Vi kommer sakna ”Bostrid”!

Så mitt stalltips till er om ni vill uppleva nått häftigt, har ni möjlighet så gå och se Apopocalyps och låt er gungas..

Nu ska jag ta en färdpilsner.. Ingen helgardering på det..

\ M

One thought on “Stryktipset..

  1. Så säker etta (och tvåa …) det kan bli.

    Låter just mig gungas.

    Olycka till (gammalt djungelsskrock)!

Kommentera

