Screwed..

Mycket bra gårdag då ”Lajnus” firades för att ha stått ut med sina föräldrar i 11 år..   Och vädret och maten som han bjöd på var av den bättre sorten..   Hemma hos familjen Berg så läggs det mer vikt på mat än på presenter och det brukar visa sig på vågen..  Födelsedagsbarnet har rättigheten att önska den mat som han eller hon vill ha, samt möjligheten att bara luta sig tillbaka och titta på när de övriga ordnar med allting..

”Lajnus” beställning i går bestod av Tornedo och pommes samt baconlindad sparris..  Och till efterrätt så var det kladdkaka med vaniljglass och jordgubbar..  Den Skotska drycken vara bara för oss med hår på bröstet så ”Lajnus” fick vara utan och ”DuracelKaninen” bara lukta…

DSC_0865

”Lajnus” provar sitt nya kastspö

Jag har oxå önskat mig en massa fina presenter till det att jag fyllde år men där visade det sig att det gäller olika regler beroende på om man är ett litet eller stort barn..  Min önskan var att få ett nytt jordbruksredskap som jag skall använda på mina skogsrundor på Dalsjö eller Aspeboda..  Men icke..  Där var man ”screwed”..

Men som genom en skänk från ovan så lyckas ”fru B” med att tappa sin vigselring genom en springa i altangolvet och med en uppgiven blick bara konstatera att det inte kommer bli lätt att få tillbaka ringen..  Som den gentleman man är så hämtades skruvdragaren (Tack pappa för att du sagt att allting skall skruvas och inte spikas) och arbetet påbörjades för att återfå ringen…

Jag kände mig lite som ”Sauron” när jag efter en stunds skruvande kunde lossa en bräda och lägga vantarna på ringen..

One Ring to rule them all,
One Ring to find them,
One Ring to bring them all
and in the darkness bind them

DSC_0832

Kvällssol över Hosjön

Icket ont anades fick fru B tillbaka sin ring, men precis med samma mynt som hon själv använder så förklarade jag att alla tjänster har ett pris..  Hon förstod att hon precis blivit ”screwed” och jag var nu en lycklig ägare till en ny driver…

”Precious, precious, precious!” Matte cried. ”My Precious! O my Precious!”

\ M

3 thoughts on “Screwed..

  1. Att din nya kultivator redan är döpt till Screwdriver behöver väl egentligen inte påpekas. Jag har också mina aningar om nyttjat dopvatten såväl som -skål.

  2. Jag bara älskar Lajnus!! Vilken kille och vilken näsa för god mat han har!!!! Ge honom en stooor kram från mig!!

Kommentera

