Semester..

inför semestern har jag tagit..  Känner att det är slut på ånga och jag har inte riktigt lust med något annat än att bara sova..  Ingen lust att vara lustig på andras bekostnad.. Inte lust att läsa andras lustigheter..   Slut på lustgas helt enkelt..   Kanske värmen är en påverkande faktor, men luftvärmepumpen reverseras så att vi har 20 grader inomhus även när tempen ute är tropisk..

Tråkigt måste det vara för de som hade tidig semester och fick panik, köpte en sista minuten till Bulgarien och fick mer regn..  Själv så sitter man på altanen kl 23.00 och det är fortfarande över 20 grader varmt, solen går sakta ner över Hosjön och man känner att John Blund i sina speedos är på väg..  Det luktar Hawaian Tropic om honom, men det skiter jag i bara jag får sova..

DSC_0930

Två nätter bort är semestern och det känns som att det är dax…   Nä nu har jag ingen lust att skriva nå mer..

\ M

5 thoughts on “Semester..

      • Ja för sjutton, 3 veckor semester och 2 pappaledigt blir det. Har min andra vecka nu, sen blir det jobb en vecka och efter det tre till lugna veckor i soffan. Min Fröken Berg piskar inte på mig så mycket jobb som din Fru Berg verkar göra!😉

  1. Mattepatte kvittrade: ”sista dagen FÖRE semester…”, ”spelat en grym runda golf…”.

    Grattis till sänkningen. Så – var tänker du semestra? På kontoret?🙂

    • Soffan Jernis.. Alltid på soffan.. Jag skall ta mig igenom ”Le Tour”.. Jobbigt med 30 dagar i ryggläge..

Kommentera

