The Mighty Ducks..

Det gungar fortfarande i benen och jag har en träningsvärk i magen som jag inte haft på 10 år..   Precis hemkommen från en mycket lyckad och trevlig seglats med ”The Mighty Ducks” och jag inser nu när jag skriver detta, att om jag skall få med allt som gjordes eller sas under de två dygnen som vi var till havs så blir det en bok tjockare än ”Brott och Straff”..

Besättningen bestod av ”Chief” som är ägare till den 33 fot långa segelbåt som vi huserat på..  ”ZuluKungen” som är min och ”Chief´s” kompis och en rutinerad seglare..  ”MrYellow” som jobbat åt ”Chief” och är expert på Asien..  ”Juristen” som är barndomsvän med ”ZuluKungen” och våran tysta och stenhårda livvakt..  Samt undertecknad som när han äntrat båten går under namnet ”The Great White”..  Trodde först att namnet var narr, men har förstått att de har respekt för de sylvassa tänderna och dödande kommentarerna..

Chief

Chief

Fredagen segling från Gålö där ”Chief” har båten till Utö där vi skulle ankra första natten var en av de häftigare jag varit med om, det både lutade och gungade kraftigt i de 16 sekundmeter som det blåste..    Så vi gick med revade segel och ett kraftigt leende på ”Chiefs” läppar och när han fick ett kraftigt stänk över sig så skrek han av glädje…  -Detta är livet!!   Jag håller  med om att det var upplivande..  Men lite blek om nosen var man nog allt när det luta som värst…

7-8 knop och mjuka vågor..  Det lutade mer och gungade kraftigt när det blåste 16 m/sek

7-8 knop och mjuka vågor.. Det lutade mer och gungade kraftigt när det blåste 16 m/sek

Som sagt en fantastisk helg med fantastiska människor och jag hoppas  det blir en ny seglats nästa år..  Och det som etsas sig fast i minnet är alla historierna som berättats i sittbrunnen, ibland med sån inlevelse och minspel så att det var som att titta på film…   Träningsvärken i magen kommer inte att släppa på närmaste veckan..

När man får vara med om såna här stunder med goa vänner så känner man att livet är gött..

\\ The Great White

Kommentera

