Klot-Johan

Å jordbruket går bra?  – Jo tack, jag harvar på..

Får en hel del syrliga pikar om att jag inte bloggar så ofta längre.. Men som jag sagt har jag semester och jag har hamnat rejält i golfträsket oxå..  Å träsk är ordets rätta bemärkelse med tanke på hur det regnat de senaste veckorna..  Dagens runda på Dalsjö bjöd på uppehåll uppifrån, men fairways var bitvis så att man behövt stövlar eller vadarbyxor..

Boberg Dä lyckades med att pricka en pool, eller jag menar bunker på 15:e..  Där var enda chansen att återfå bollen snorkel och cyklop..   Man försökte konststycket att klippa fairways, men det gick nästan bogvågor på åkgräsklipparen så jag tror de gav upp..

Dagens höjdare och glädjeämne var när undertecknad skulle kliva av 6:e tee och halkar i lilla slänten ner, med en rejäl klotning som följd, och det var inte speciellt graciöst som min rumpa tog emot resten av kroppen..  En rejäl lerkana och Mattepatte fick gå resten av rundan och se ut som han ”kackat” i brallan..   Men som tur är har jag en bra tvättmaskin och hon skällde inte speciellt mycket för att jag skitat ner mina byxor..

Dagens kommentar fällde ”Mooona” när jag skulle visa upp min nya inköpta sexsubstitut-leksak ”The Driver”..   – Oooo  Vad stor den är..   Till och med ”Mooona” hörde att det inte kom ut riktigt rätt.. Men glad var jag då det var första gången en tjej sagt så när man visat upp utrustningen..

Som sagt dagen har varit till belåtenhet och nu väntar vi bara på ”Amazonen” som är på väg hit för att hälsa på som hon skrev på Facebook, Berga-trollen i Falun…  Och om jag minns rätt så var ”Klot-Johan” ett troll, så hon har väl rätt då..

250px-Klot-Johan

\ M

Kommentera

