Sådär kul..

Andra veckan på jobbet och jag försöker fortfarande hitta tillbaka till Matte..   Men det känns som allt det spralliga och busiga är borta..  Jag letar med ljus och lykta efter nått som skulle få mig att komma på spåret igen.. men icke!

Har provat med det mesta utan nått bra resultat och jag börjar tro att jag kanske är på väg att börja bli för gammal för min ålder..  Men största anledningen är nog sanningen om att jag fram tills nu ägnat all min energi till att få Lajnus tillbaka till normala gängor efter det att farfar gick bort, och det ofrivilliga isvaksbadet med skoter..

Man kan säga att min semester gjorde att livet och sanningen hann i kapp Matte och dödade gnistan..  Sanningen att jag saknar min pappa nå fruktansvärt, att jag sakta kommit ur chocken och nu måste ta hand om min egna sorg..   Går sådär faktiskt!

Jag har försökt att sova hejdlöst, jag har spelat golf hejdlöst, jag har ätit hejdlöst, jag har druckit öl hejdlöst, jag har fiskat hejdlöst, jag har kramats hejdlöst men ingenting är kul för mer än stunden..

Det känns sådär faktiskt..

\ M

4 thoughts on “Sådär kul..

  1. Matte! Hade inte läst inlägget om din far tidigare. Blev berörd av det måste jag säga. Man måste låta sig själv må dåligt och vara ledsen. Man måste våga ta tag i sin sorg och bearbeta den. Det tar tid, och det måste få ta den tid det tar. Om man inte ger det tid och bara stressar genom det hela blir det aldrig bra. Vet inte riktigt vad jag ska skriva… Kör hårt Matte! Kramar och lite energi hela vägen från Lidköping!

  2. Säger precis som ”Gibben”, det är nog nåt du måste igenom, någon gång kommer allt ikapp en, och då är det bara att härda ut och ta sig igenom det. Det kan ta tid och det är jobbigt, men man kommer igenom det och går vidare.
    Du är en härlig och stark människa som jag vet kan fixa även det här. Men ibland måste man ha lite hjälp på vägen, var inte rädd att också du be om stöd och hjälp!
    Många kramar får du av mig iallafall!!!

Kommentera

