Bäversafari..

Tydligen kan man mot betalning få se både bävrar och fladdermöss i närheten av Slussen i Stockholm..  Dock måste man ha en ultraljudsdetektor och en strålkastare för att få se fladdermössen..  Och Bävrarna jobbar bara nattetid så de är oxå svåra att upptäcka..

Bäversafari i Stockholm

Måste hävda att det är nå fel på den bäverklan som jag känner, för de är inte speciellt skygga och de jobbar inte på nätterna vad jag vet..  Nåja de kanske byter skepnad till Fladderm…. då!?   Och för att locka fram dem så är det mer ett väl laddat betalkort för fri shopping man behöver, och man behöver inte kikare för att se dem..  Man hör dem, på fnittret..  Det går genom 3 våningar och ett 20tal väggar..  Eller en 8-9 mil om de är ute i naturen..

Sagoväsen låter jag vara osagt för jag misstänker att jag kan få Klanstryk om jag spinner vidare på den bollen..

\ M

3 thoughts on “Bäversafari..

  1. Fel på…..men vad nu!?!?!
    Och jobbar på nätterna, vad vet du om det?!?!?!
    Och erkänn…..vi är ganska roliga ändå!?!?!?
    Fast ok då….ett välladdat betalkort, det går hem hos den här bäverklanen!

    // Ernie Bäver

    • Ja det står juh att bävrar är skygga.. Jag blev nästan överfallen i fikarummet juh..😉

      Och nätterna är det mörkt så i såfall är det svartjobb ni sysslar med..

      Roliga kan jag väl hålla med om när ni är på det humöret.. 🙂

      • Jag anar viss avundsjuka här…men jag kan ge dig ett wikdcard till nästa bäver-kval. Jag känner på mig att det är dags för att du får bli en bäver, Fluff Bäver skulle ditt namn bli. Du har ju redan kläm på det där med Bäverlogiken som gäller vid shopping.

Kommentera

