Lika bra att erkänna

Jag kan lika gärna berätta för hela världen att jag köpt ytterligare ett jordbruksredskap när jag var hos Dr Berg i helgen..   Mest för att jag verkligen behövde pigga upp mig med nått kul och då tyckte jag att jag var värd en ny golfklubba..   Billig var den dessutom, 50 % rabatt och det ger då med den bäverlogik som jag lärt mig en massa pengar över som man kan köpa annat för…

För att ni skall förstå så bad jag "Mini Bäver" att förklara logiken..

"Alltihop är ganska enkelt egentligen.
När en bäver känner sig krasslig så är det ofta påssjukan. Botemedlet är enkelt och effektivt – bävershopping!
Den ultimata bävershoppingen handlar om två saker:
1. Ha en anledning att belöna sig själv!
2. Handla på rea!
Belöningen handlar om att slippa får dåligt samvete efteråt och handlar man på rea så tjänar man pengar!!
Det funkar så att pengarna hade ju ändå tagit slut när man hade köpt samma vara till ordinarie pris. Det här blir nu pengar som man kan köpa andra saker för!!
// Bäverklanen gnm Mini Bäver"
 

Nu kanske ni undrar varför jag berättar detta och inte gör som i vanliga fall och gömmer klubban i bagen i bilen..

Jo vi skall ha kräftskiva med hela gänget i helgen hemma hos "BunkerJohan" och då skulle detta ändå komma fram via "Majsan", som gillar att städa ur min garderob..   Ja hon brukar vädra ur en del skelett som jag har där för Fru B..   Så jag tog tjuren vid hornen och började med ett väldigt mjukt  -Älskling det är något jag måste berätta för dig..  Det hände något i helgen när jag var hos min bror..     Kanske inte helt rätt fraser att börja med kan tänkas, men det var planerat då Fru B väntar sig ett snedsteg i hästväg och får klart för sig att det bara är ett nytt magiskt bra inköp av lilla mig..   Snacka om att klara sig lindrigt undan..   Och det understryker bara en av mina empiriskt framtagna levnadsregler..

Det är lättare att få förlåtelse, än tillåtelse..   Så det var lika bra att erkänna..

\ M

2 thoughts on “Lika bra att erkänna

  1. Åhh, som vanligt har ”Mini” en genial förklaring! Stämmer klockrent och ”Ernie” Bäver kan bara sitta och småmysa och nicka förstående till denna enastående förklaring!
    Och det glädjer mig att även någon i det manliga släktet har börjat inse att denna otroligt geniala logik fungerar!
    ”Fluff” Bäver, du är välkommen till klanen när du vill!😉

Kommentera

