Ojdå!

Kom ju på att jag har en blogg..   Hmm här var det längesen som man lämnade några fotspår i cyberjymden.. eller ”The Cloud” som initierade, hypade människor benämner det..

Jag har flytt undan nån dålig serie på tv som Fru B tyckte att vi skulle titta på,  de börjar likna varandra allihopa de där serierna och då finns det bättre saker att göra..  Som att kladda ner lite nonsens på sin blogg..

Tiden och tanken har lixom inte räckt till senaste tiden och då har motivationen inte heller infunnit sig..  Men det finns bra saker med att ha ett litet uppehåll för då kommer man på saker som man vill skriva om och det händer saker som man bara måste skriva om..

Som den om ”BilTjyven” och ”The Cloud”..  Just ja jag lova att inte skriva om det..  Men det hade varit kul att berätta om hur man inte skall göra när man ”sladdar” runt i Cyberjymden..   Eller det om hur jag fått blåsor av mina ”snabbisar” med ”Hungran”..  Fast det beror nog på ren oträning och fel val av strumpmateriell..  Men så länge hon skrattar och är glad så kan jag köpa en blåsa på..

Eller den om hur extrafrun idag nästan tar livet av mig, när jag berättar om att jag förmodligen varit snällast i hela världen detta året och kommer önska mig en ny Ferrari av Tomten i julklapp..    Jag tror det var heldragen linje på våran sida och bilen som vi mötte hade gott om plats på sin vägren..   Som sagt…   Jag vet att jag förmodligen kommer att dö i trafiken men jag vill gärna köra själv då och det skall vara på grund av att jag är arg på nån tant, och inte på grund av att vi är tre bilar i bredd plus en med släp..    Tomten var en hårsmån från att bli en Ferrari rikare och en troende fattigare..

Näe nu är det dax och gå ner och visa vem som äger fjärrkontrollen till tv’n..  Det är ju Champinjons Ligan för bövelen..

Jag får förmodligen lägga mig och läsa en bok..

\ M

3 thoughts on “Ojdå!

  1. Äh, det finns väl ingen man som äger en fjärrkontroll när han är sambo? Man tvingas se på ensam mamma söker, hollywoodfruar o all annan skit.😉

Kommentera

