Vägmarodörer..

Jag skulle kunna skriva spaltmetrar om folk och deras bilkörning.. Framför allt när vädret är som sämst så kommer de sämsta bilförarna och sämsta besluten fram.. Av nån konstig anledning.

Idag var en dag med kraftig snörök och halt väglag, och det är då Agda 68 prompt måste till doktorn och ligger i mitten av vägen för att inte bli biten av vajer-räcken eller plogvallar…  Till följd av detta så  kommer ”RallyWally” som en kamikaze pilot när tillfälle ges oavsett om han ser om det är fritt eller inte..

En annan som ligger mellan 4000-6000 mil bil per år och ser sig som en hygglig bilförare får hjärtat i halsgropen mer än vad som är nyttigt under den timme det tar till jobbet..  Nu har jag som tur är sagt upp mig och detta kommer att främja min hälsa ur flera aspekter..

Plogbilen i diket

Som tur är räknar jag mig inte till vägmarodörerna även om jag ibland kör med en ”aggressiv och beräknande” stil..  Men det är alltid med säkerheten för andra och mig själv i första hand..

Köra bil är ingen rättighet, utan en skyldighet mot andra trafikanter..  Å fattar man inte det så ska man åka buss eller tåg, alternativt stanna hemma..

\ M

One thought on “Vägmarodörer..

  1. Verkar vara ett mycket klokt beslut. Förutom att det ger mer tid för familjen minskar det belastningen på både miljö- och betablockerarkontot.

Kommentera

